Måndag måndag måndag!

07.00 ringer klockan, dags att gå upp. Fräsh, utvilad och redo för en hel vecka med tidiga mornar och skolarbete. Nja, inte helt sant. Ligger nämligen kvar och drar mig i dryga 20 minuter innan Pontus tycker jag ska gå upp och plågas i den kalla och mörka lägenheten medan han ligger kvar och myser i den så lockande sängen. Nästan så att man vill gå tillbaka till sängen bara för att han skall plågas lite också när klocka ligger och ringer var 10 min, men snäll som man är tar man sig upp så tyst som möjligt. Väl i skolan, mentalt förberedd för en 2 timmar och en kvart lång lektion i Folkrätt, men sedär så onödigt att plågas denna måndagmorgon i den kalla, mörka lägenheten. Lektionen inställd och nästa börjar inte förren kockan 14.40. Uhä! Men men efter lite egna studier så åker jag hem en stund. Städar lite, lagar lunch och avslutar med lite trevligt mys innan det är dags att dra sig tillbaka, för den första och enda lektionen idag. / R

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0